Не завжди все гладко

Новини міста та регіону.

Модератори: san, vanya

Відповісти
Свіча
Мас-медіа
Повідомлень: 277
З нами з: 02.08.2005 12:12
Контактна інформація:

Не завжди все гладко

Повідомлення Свіча » 22.11.2005 21:23

НЕ ЗАВЖДИ ВСЕ ГЛАДКО...

Збіг обставин, не передбачувані труднощі, не очікувані перешкоди – як часто вони зводять нанівець благі наміри, руйнують сміливі плани, вносять напругу і розлад там, де їх будь-що намагаємось уникнути. Так сталось й цього разу. Ще кілька років тому визріла необхідність замінити трубу на газопроводі від газорозподільної станції (ГРС) Долина, по якому подається газ на всі ГРП міста та навколишніх сіл. Це диктувалось тим, що трубопровід після 40 років експлуатації в багатьох місцях був пошкоджений корозією. накладання хомутів то тут, то там рятувало ситуацію лише тимчасово. Та загроза крупної аварії ставала все реальнішою і це було основним аргументом пришвидшення повної заміни цього газопроводу.

Нарешті в другій половині нинішнього року управління по експлуатації газового господарства (УЕГГ) одержало труби та всі супутні матеріали. Стало можливим приступити до виконання цього насущного для міста й району завдання. Не зважаючи на те, що УЕГГ за своїм технічним оснащенням неспроможне прокладати трубопроводи великого діаметру, наші спеціалісти зуміли провести всі підготовчі роботи. Залишилось покласти трубу в траншею і з’єднати стики. А для цього потрібна потужна спеціальна техніка. На виручку прийшли спеціалісти з ПМК-4 і через вихідні з цим завданням вдалось справитись.

Проте це не могло пройти непоміченим для долинян і жителів ряду сіл, бо тиск газу впродовж трьох діб – з 19 по 21 листопада включно – був недостатнім. Він подавався з Вигодської ГРС, яка неспроможна в повному обсязі забезпечувати такі об'єми. Прошу в жителів міста і району вибачення за ті незручності і прикрощі, що Вам, шановні, довелось пережити за ці дні.

Разом з тим хочу поінформувати споживачів голубого палива, що цими ремонтно-технічними заходами проблема стабільного і гарантованого від різних випадковостей постачання жилого фонду природнім газом в районі повністю не вичерпана. Щоб без ризику і втрат здійснювати подібні аварійні переключання, з’єднавши ГРС теплично-овочевого комбінату з газопроводом Вигода-Долина, що проходить попри оздоровчий комплекс „Карпати”. Тобто потрібно прокласти приблизно 2 кілометри нового трубопроводу. Це питання неодноразово порушувалося перед керівництвом району і міста, однак на вирішення його поки що ніхто особливо не переймається.

Зате з легкої руки, а скоріше з недолугої лихої волі колишніх керівників району була фактично угроблена така комунальна структура, як „Теплокомуненерго”. На нинішній опалювальний сезон воно практично перестало подавати тепло в долинські квартири. Тільки недалека людина могла таке придумати, щоб ціле місто з висотною забудовою одночасно перевести на індивідуальне газове опалення. У жодному населеному пункті області такого не припустилися. А в нас, бачте, „виявили ініціативу”.

Почалася справжня вакханалія самодіяльності, свавілля. Одні довбають стіни, кому, де і як заманеться, встановлюючи парапетні котли конвектори, інші пускають димовідводи у вентиляційні канали. А газ, як відомо, - це не тільки комфорт і зручність, але й вибухонебезпечна субстанція. Тут суворе дотримання правил та інструкцій диктується збереженням самого життя...

Як завжди буває в подібних, пущених на самоплив, неконтрольованих ситуаціях, спритні ділки ловлять мить удачі. Вони проводять ніким не санкціоновані, без проекту і дозволу монтажні роботи, луплять із дезорієнтованого надміру довірливого замовника солідні гроші і зникають. А той потім починає оббивати пороги слізними просьбами: допоможіть, прийміть, узаконьте... Крім всього іншого, такий замовник вимушений платити двічі, бо халтуру доводиться переробляти. Дійшло до того, що УЕГГ доводиться звертатись до правоохоронних органів, аби якось узаконити цих „безліцензійних газовиків”. Але і людей треба, нарешті зрозуміти, що дешевше і швидше не завжди краще. До того ж роботи зв’язані з газом тяп-ляп не проводяться, тому слід гнати подалі таких „підрядників”. Усі роботи по зазифікації житла можуть виконувати тільки УЕГГ і фірма „Газсервіс”. Усі інші – самозванці – здирники.

А тим часом тільки минулого місяця в УЕГГ звернулося 630 громадян із заявами про видачу технічних умов і виготовлення проектів на газифікацію житла. На 19 листопада таких заяв добралось ще 345.
Не хотілося б нагнітати претензії та застереження, але колізії, що останнім часом виникають у зв’язці постачальник-споживач заставляють принаймні дати кілька слушних порад. Трагічні випадки в інших областях заставляють пильніше слідкувати за станом димарів. У нас звикли підписувати акти у жеківських коминярів, не вимагаючи фактичного виконання зазначених робіт. Тому димарі роками не очищаються, що становить реальну загрозу як будівлям, так і самим жильцям. Треба рішуче позбутись фікцій і чистити комини у визначені інструкцією строки.

Ну, а що стосується розрахунків за спожитий газ, то про це вже якось соромно говорити. Та реальний стан справ заставляє знову і знову нагадувати, що газове паливо – товар. А жодний товар, як відомо, без оплати не відпускається. У нас щонайменше 8 тисяч абонентів із 22 тисяч не розраховуються вчасно за спожитий газ. Сума боргу сягає 600 тисяч гривень. Це паралізує роботу колективу, заставляє газовиків вдаватись до непопулярних засобів впливу. Тепер, здається, немає вже жодних виправдань такій безвідповідальності. Адже й пенсії та зарплати зросли, держава погашає комунальну заборгованість за рахунок колишніх заощаджень, і є можливість їх реструктуризувати, тобто відстрочити платежі. То в чому справа, які можуть бути виправдання подібній поведінці?

Багато непорозумінь виникає ще з приводу встановлення приладів обліку газу. Лічильник, як засвідчує практика, вигідний і підприємству і абоненту. Як мовиться: зручність, точність, наочність і без обману. „Івано-Франківськгаз” розробив програму безплатного встановлення лічильників в квартирах багатоповерхових будинків і наше управління її планомірно виконує. Хоча деякі громадяни з незрозумілих причин чинять опір, відмовляючись від цієї зручної послуги. Це нерозумно. По-перше, програма обмежена в часі і після закінчення визначеного строку за монтаж лічильника потрібно буде платити. По-друге, втрачається незаперечний матеріальний виграш, бо абонент платить не за середніми нормами, а за реально спожитий газ.

Слід зауважити, що на індивідуальних забудовників та на тих громадян, які самовільно, без проекту встановили в своїх квартирах опалювальні прилади, ця пільга не розповсюджується. Їм доводиться робити це своїм коштом.

Газове управління – динамічна господарська структура. Обсяги та рівень обслуговування, відповідальність за безпеку постійно зростають тільки в поточному році до джерел голубого палива долучилось ще три села, а кількість користувачів газу зросла на 354 абоненти. Обслуговування розгалуженої системи трубопроводів з регулюючим та вимірним обладнанням, будівництвом нових газопроводів і двірних підводів у селах району, встановлення та заміна лічильників газу – усе це складові напруженої виробничої програми колективу. На жаль, у її виконанні трапляються і проколи, за які мусимо просити в наших партнерів-споживачів вибачення.

Микола ПРИСЯЖНЮК
Начальник Долинського УЕГГ,
депутат районної ради
цей матеріал любязно наданий редакцією часопису "Свіча"

Аватар користувача
san
Модератор
Модератор
Повідомлень: 3303
З нами з: 07.01.2005 16:10
Звідки: Долина
Контактна інформація:

Повідомлення san » 22.11.2005 23:51

Зате з легкої руки, а скоріше з недолугої лихої волі колишніх керівників району була фактично угроблена така комунальна структура, як „Теплокомуненерго”. На нинішній опалювальний сезон воно практично перестало подавати тепло в долинські квартири. Тільки недалека людина могла таке придумати, щоб ціле місто з висотною забудовою одночасно перевести на індивідуальне газове опалення. У жодному населеному пункті області такого не припустилися. А в нас, бачте, „виявили ініціативу”.
По перше шановний депутат і начальник думаю був присутній підчас засідань на яких приймались такі рішення!!!
Крім того УЕГГ не лише мало право не видати жодних техумов на реконструкцію газопостачання! А і повинно було це зробити, оскільки реконструкція газопостачання в окремовзятих квартирах заборонена нормами щодо газопостачання.
Почалася справжня вакханалія самодіяльності, свавілля...
.... Усі роботи по зазифікації житла можуть виконувати тільки УЕГГ і фірма „Газсервіс”. Усі інші – самозванці – здирники.
За таке мож і під суд... Справді роботи по газопостачанню (як і інші будівельні) підлягають ліцензуванню. А ліцензію мають не лише названі організації :evil: Україна велика! І у нас працюють організації з інших міст. В основному якісніше :wink:

ІМХО: Ця стаття є просто передвиборчий PR

А для жителів можу сказати... Що примусове відключення їх від теплопостачання порушує санітарно-гігієнічні умови проживання і несе безпосередню загрозу їхньому здоровю!

Також про опалення тут: viewtopic.php?t=493
die Große Schlange

Свіча
Мас-медіа
Повідомлень: 277
З нами з: 02.08.2005 12:12
Контактна інформація:

Повідомлення Свіча » 02.01.2006 15:22

Долинський унікум, або Влада не рада, що сама натворила

„Адміністрація міста не могла забезпечити нас теплом і гарячою водою. Я поставила котел... для обігріву квартири. Запустити котел я не можу, тому що на сьомому поверсі... не вистачає газу. – Гищин М.Д., проспект Незалежності, № 4, кв.168”.

„У нашому будинку було центральне опалення і централізоване забезпечення гарячою водою. Спочатку припинили подачу гарячої води, а потім і опалювати перестали. Почали рятуватись, хто як міг. Встановили індивідуальні системи опалення. Але котли часто гаснуть або й зовсім не запалюються. Причина – низький тиск газу. Просимо... і т. д. – Гутник М.В., Бойчук Г.Т., Данилів І.М.”, - всього 30 підписів жильців будинку № 26-В по вул. Грушевського.

„Я відмовляюсь від заміни газового стояка тому, що в мене немає коштів. – Трухан К. В., ветеран праці, вул. Братіславська, № 4, кв. 23”.

З початком опалювального сезону подібні листи до міських і районних органів влади, а також на адресу управління по експлуатації газового господарства (УЕГГ) ринули потоком. Люди скаржаться, нарікають, вимагають, просять порятунку. Бо й справді, біда в особі холоднечі постукала в двері багатьох осель. Особливо важко доводиться малозабезпеченим сім’ям, у яких є дрібні діти або старики-пенсіонери.

Парадокс, звичайно, що ці побутові труднощі виникли не внаслідок якогось стихійного лиха і не через збіг екстремальних обставин. Але ще більший парадокс в тому, що живемо на землі, де накопичені запаси нафти і газу, і колієм у власних квартирах. Цей безлад – результат чиновницької недолугості і елементарної службової безвідповідальності колишніх керівників міста і району.

Це вони нічтоже сумняшеся ліквідували, точніше, сприяли занепаду і розвалу такої життєво важливої для міста господарської структури, як „Теплокомуненерго”. Замість того, щоб кваліфіковано вирішувати забезпечення жилого фонду теплом і гарячим водопостачанням, вони почали комбінувати з лімітами, маніпулювати кадрами, все більше заганяючи проблему в глухий кут. Як кажуть в народі, діяли хитро, мудро, та невеликим коштом...

Як справедливо пишуть жильці дев’ятиповерхівки з проспекту – людей змусили рятуватись від холоду самотужки. Почалось масове встановлення котлів, конвекторів, різних водогрійних пристроїв. Не проминули нагоди нажитись на цій стихії самозвані спеціалісти-монтажники, які за відповідну (при тому немалу) плату бралися все „встановити”, „налагодити”, „запустити”. Багато хто спокусився на таку „послугу”, що згодом обернулося для замовників немалими організаційними труднощами і додатковими витратами.

Мабуть, немає такого абонента, який би не знав і не розумів, що природний газ – паливо особливе. Найбільш радикальна його особливість – це вибухонебезпечність. Тому всі монтажно-налагоджувальні роботи обумовлюються суворими правилами, інструкціями, приписами. Ті, хто цим нехтує, або недооцінює, якраз і опиняються в становищі, коли благі наміри обертаються численними неприємностями, серед яких необхідність за ту саму роботу платити двічі, - не найгірша.

Щоб уникнути непорозумінь і безпідставних нарікань, хочу навести витяг з офіційного документа, яким тепер керуються газовики: „...реконструкції газової системи можуть виконувати тільки спеціалісти підприємства, які мають дозвіл на проведення газонебезпечних робіт. Практично ці роботи повинні виконуватись управлінням газового господарства, так як всі операції при влаштуванні поквартирного опалення відносяться до газонебезпечних”.

Однак, лише врегулюванням взаємин з абонентами проблема забезпечення Долини теплом не вичерпується. Важче з техніко-організаційними ускладненнями, що, власне, і породжують наведені вище скарги. Непідготовлене і неконтрольоване облаштування поквартирного опалення спричинило чисто технічні труднощі, про які, до речі, спеціалісти газового господарства неодноразово попереджували. Адже існуюча система внутріміських трубопроводів розраховувалась на розхід газу лише для кухонних плит і водогрійних колонок. Тепер на ті самі стояки „посаджено” ще й котли або конвектори. Пропускна здатність труб на вводах не дозволяє подавати одночасно в усі квартири зрослі об’єми палива, як наслідок - ці прилади не функціонують. А заручниками організаційно-технічних упущень стали жильці.

У кожному конкретному випадку, видаючи технічні умови, наші проектанти вказували на необхідність заміни вводів трубами розрахункового діаметра. Однак, тих умов не завжди дотримувались, що у подальшому також мало негативні наслідки.

Сьогодні з прикрістю доводиться відзначати, що наша ситуація унікальна, бо ніде більше, крім Долини, нічого подібного немає. Жодне місто нашої області не пішло на такі „дикі експерименти”...

Проте, від самої констатації фактів нікому не полегшає. То де ж вихід з критичного становища, в якому опинилося багато долинян? Він тільки один – міняти вводи до будинків, у яких нестача палива найгостріша. Для цього перш за все треба об’єднати зусилля і кошти самим жильцям, оскільки, „...роботи по заміні газового стояка проводяться за рахунок власника квартири, який влаштовує індивідуальне опалення”. Такі директивні вимоги, котрих мусимо дотримуватись...

Зрозуміло, що й органи місцевої виконавчої влади не можуть тут залишатися осторонь. Адже, крім всього іншого, подекуди на розподільчих газопроводах доведеться прокладати труби більшого діаметра. А для цього потрібні відповідні кошти... Управління газового господарства зі свого боку вже надає необхідну допомогу людям і в подальшому буде сприяти у всіх індивідуальних чи колективних заходах, спрямованих на виправлення становища з опаленням квартир у багатоповерхових будинках нашого міста.

Микола Присяжнюк.
Начальник УЕГГ,
Депутат районної ради.
цей матеріал любязно наданий редакцією часопису "Свіча"

Відповісти

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість